Ann Berit Christensen

Nr. 12 på listen.

54 år og bosat ved Morud

Jeg er oprindelig uddannet bibliotekar, men har i mange år arbejdet indenfor beskæftigelsesområdet, hvor jeg startede som AF konsulent i Odense og endte som jobcenterchef i det nye kommunale beskæftigelsessystem. Nu arbejder jeg som professionel plejefamilie, hvor jeg arbejder i et helhedsorienteret behandlingsprogram, hvor vi kun arbejder med teenagere. Jeg er født og opvokset her i Nordfyns kommune og har – bortset fra min studietid – altid boet i kommunen, dels ude på landet og dels i Otterup.

Jeg synes grundlæggende, at jeg bor i en fantastisk dejlig kommune! Vi er tæt på vand, strand, skov og natur, og kommunen ligger samtidigt så centralt på øen, at vi har mulighed for arbejde både på Fyn, Jylland og Sjælland. Dét skal vi være bedre til at benytte os af! Både i vores opgaveløsning på arbejdsmarkedsområdet, og når vi taler om markedsføring for at tiltrække flere turister.  Og dér synes jeg, at vi skal samarbejde med andre kommuner på Fyn.

Men jeg synes også, at vores bureaukrati og dokumentationskrav er blevet for meget! Vi har i den grad brug for at føle, at man får omsorg, støtte, vejledning og hjælp, når man henvender sig til kommunen. Eller oplever at der rent faktisk er voksne til at passe vores børn! Al for megen tid går med at dokumentere, så de ansatte dårligt har tid til at udføre jobbet! Det giver frustrationer! Både som ansatte og som forældre/bruger af de offentlige ydelser. Og jeg mener ikke, at løsningen er at privatisere  – men snarere at vi stoler på vore ansatte! De skal tænke på deres kerneopgave – ikke at ”bevise” det på papir!

I kommunalbestyrelsen vil jeg derfor arbejde for, at vi hele tiden har ”næsen i sporet” – at vi har fokus på at løse vore kerneopgaver bedst muligt.